Son İletiler

Sayfa: [1] 2 3 ... 10
1
C# ile Nesne Yönelimli Programlama Eğitimi / Ynt: Eğitim Dökümanları
« Son İleti Gönderen: Göktuğ Öcal Mart 01, 2019, 11:04:40 ÖS »
Eğitim üçüncü haftasında objelerin birbirleri ile ilişkilendirilmesini ve inheritance konularına değindik. Derste yaptığımız örnekleri yine paylaşıyorum. Umarım faydalı olur :)
2
C# ile Nesne Yönelimli Programlama Eğitimi / Ynt: Eğitim Dökümanları
« Son İleti Gönderen: Göktuğ Öcal Mart 01, 2019, 11:00:46 ÖS »
Eğitimin ikinci haftasının kodlarını paylaşmayı unutmuştum, kusura bakmayın. Aşağıda paylaşıyorum.
3
C# ile Nesne Yönelimli Programlama Eğitimi / Eğitim Dökümanları
« Son İleti Gönderen: Göktuğ Öcal Şubat 15, 2019, 11:37:01 ÖS »
Merhaba arkadaşlar,

Eğitimin ilk haftasında incelediğimiz kodları ekte paylaşıyorum. Herhangi bir sorun olursa benimle istediğiniz zaman iletişim kurabilirsiniz, yardımcı olmaktan mutluluk duyarım.

Aynı zamanda eğitimde bahsettiğim C# syntaxı ile ilgili izlemenizi tavsiye ettiğim videonun linki de şudur : https://www.youtube.com/watch?v=lisiwUZJXqQ

Katılım için teşekkür ederim, haftaya yine görüşmek üzere :)

4
C# ile Nesne Yönelimli Programlama Eğitimi / Eğitim Başlıyor!
« Son İleti Gönderen: Batuhan Ortal Şubat 10, 2019, 11:04:55 ÖS »
Merhaba arkadaşlar,

        C# ile Nesne Yönelimli Programlama dersi, ilk ders 15 Şubat Cuma günü saat 17.45'te olucak şekilde her Cuma günü  Göktuğ Öcal tarafından verilecektir. Planlamada bir değişiklik olursa duyurular buradan yapılacaktır.

Dersin verileceği sınıf henüz belirlenmemiştir. Sınıf belirlendiğinde buradan duyurulacaktır.
5
Labirent Kategorisi / Ynt: LABİRENT KATEGORİSİ KURALLARI
« Son İleti Gönderen: Bora Ayvaz Ocak 24, 2019, 02:18:03 ÖS »
Fatihin önerileri doğrultusunda kategori kurallarını güncelledik. Teşekkürler Fatih <3
6
Labirent Kategorisi / Ynt: LABİRENT KATEGORİSİ KURALLARI
« Son İleti Gönderen: Bora Ayvaz Ocak 24, 2019, 02:16:44 ÖS »
 
İstanbul Teknik Üniversitesi Robot Olimpiyatları 2019 Labirent Kategori Kuralları


GÖREV TANIMI

Labirentin belirli bir bölgesinden başlatılan uygun boyutlardaki otonom robotun hedef bölgeye en kısa zamanda ulaşmasıdır.

BAŞARI KRİTERİ

Bu kategoride başarı kriteri robotun en az 1 kez başlangıç bölgesinden bitiş bölgesine ulaşabilmesidir.


Parkur Özellikleri

1. Labirentin duvarları beyaz renkli olup yüksekliği 10 cm’dir. Zemini, siyah renkli ahşap malzemedendir

2. Labirent 12x12 birim kareden oluşmaktadır ve her bir birim karenin boyutu (duvarların iç kısmındaki alan) 20cm x 20cm’dir. Belirtilen boyutlar için hata payı %5’tir.

3. Hedef bölge 2x2 birim kare boyutunda olup bu bölgenin girişi siyah zemin üzerindeki 19±1 mm enindeki beyaz bantla belirtilecektir.

4. Başlangıç bölgesi, beyaz zeminli bir birim kare boyutunda pistin herhangi bir köşesindedir.

5. Pist zemininde boya, bant vs. gibi etkenlerden kaynaklanan 1 mm kalınlığında pürüzler olabilir.

6. Labirent, çıkmaz sonlar içerebilir.

7. Hedef bölge, robotun sadece sağ duvar veya sadece sol duvar izleyerek ulaşabileceği bir yerde olmayacaktır.

ROBOT  Özellikleri

1. Robotlar otonom olmalıdır.

2. Robotların eni ve boyu maksimum 17 cm’dir. Hata payı %5’tir.

3. Yükseklik ve ağırlıkta bir sınırlama yoktur.

YARIŞMA

1. Her robot sırayla yarışacaktır.

2. Labirent pisti yarışma alanına gelmeden önce robotlar toplanacaktır.

3. Her yarışmacının toplam 10 dakika süresi olucak ve süre yarışma boyunca durdurulmayacaktır. Bu zaman içerisinde robotun başlangıç bölgesinden hedef bölgesine ulaştığı en iyi süre robotun derecesini belirleyecek.

4. Robot sahip olduğu bu süre içerisinde, en iyi zamanını elde etmek için birden fazla deneme yapabilir. Başlangıç bölgesinden başlayarak hedef bölgeye ulaştığı her süre kayıt altına alınacak ve en iyi süre yarışma zamanı olarak seçilecektir. 

5. Robotlar, beyaz bölge içerisinde istediği pozisyonda yarışmaya başlayabilir.

6. Robotun yeni bir denemeye başlayabilmesi için hedef bölgesine vardıktan sonra tekrar başlangıç bölgesine dönmesi ve tamamen başlangıç bölgesine girmesi gerekmemektedir.

7. Toplamda 3 müdahale hakkı vardır. Robota pistin herhangi bir bölgesinde müdahale edildiği zaman o deneme geçersiz sayılır ve robot, hakemin onayı ile pistten alınır, başlangıç bölgesine konulur.

8. Labirent pisti yarışma alanına geldikten sonra robotun yazılımına switch, buton ve benzeri ile dışarıdan müdahale edilemez. Robotun üzerinde güç açma kapama switchi ve resetleme butonu haricinde buton ve switch bulunmamalıdır.

9. Müdahele hakları kullanılırken kullanılan hakkın sebebine bakılmaksızın süre durmayacaktır. Yarışmacının süresi her durumda 10 dk de bitecektir.

10. Robotların yarışma sırasında piste parça düşürmesi, bırakması ve piste zarar vermesi yasaktır.


11. Robotların hedefe varmaları için beyaz çizgiyi geçip 2 x 2 birim karelik hedef bölgenin tamamen içinde olmaları gerekmektedir.




Puanlama

1. Robotların yaptığı bütün denemeler göz önüne alındığında en kısa sürede yaptığı denemenin ( başlangıçtan bölgesinden bitiş bölgesine ulaşabilmesi ) saniye cinsinden süresi robotun puanını belirleyecektir.

2. Puanı az olan robot sıralamada üstte bulunacaktır
7
Labirent Kategorisi / Ynt: LABİRENT KATEGORİSİ KURALLARI
« Son İleti Gönderen: Bora Ayvaz Ocak 21, 2019, 01:46:11 ÖÖ »
Kuralları en son yapılan 2017den aldık birkaç yer düzelttik ancak önerilere göre düzelteceğim teşekkürler Fatih
8
Labirent Kategorisi / Ynt: LABİRENT KATEGORİSİ KURALLARI
« Son İleti Gönderen: Fatih Beştaş Ocak 20, 2019, 04:19:38 ÖS »
Kuralları Görev Tanımı, Başarı Kriteri, Robot Özellikleri, Parkur Özellikleri, Yarışma ve Puanlama sıralaması ile yazarsanız daha mantıklı olur gibi geldi. Bence yarışmayı iki aşamaya ayırmayın tek aşamada olsun ODTÜ'deki gibi. Robotun başlangıç ve bitiş arasındaki en kısa süresi de puanını oluşturacak olan süre olsun. 8. maddede robota müdahale edilirse bu sırada geçen zamanı yarışma süresine katmamışsınız ama o süre için de bir sınır koymamışsınız yani yarışmacı müdahale esnasında istediği kadar bekleyebiliyor. Bu durum yarışmanın işleyişini çok bozar. Bence o süre de yarışma süresine dahil olsun. Müdahale edildikten sonra ne yapılacağı konusunda da bilgi yok. Bence müdaheleden sonra robot başlangıçtan tekrar başlasın. Yarışmayı tek aşamada yapıp 10-15dk gibi toplam bir süre verip bu süreyi yarışma boyunca hiç durdurmamak yarışmaların genel işleyişi açısından en rahatı olur sizin için.

Parkurun tüm boyutunu vermenize gerek yok. Karelerin iç kısmının ölçülerini ve duvar kalınlıklarını vermelisiniz. Parkur özellikleri 4. maddede sticker değil de pürüz yazabilirsiniz böylece daha genel olur ve olası itirazlardan önceden kaçınmış olursunuz. Onun dışında bence orta oda tabiri yerine hedef oda tabiri kullanabilirsiniz ve hedef oda ortada olmak zorunda olmaz. Bir de neden orta odanın boyutları yarışma esnasında belirleniyor zaten her odanın boyutu aynı değil mi? Orada orta odanın bir kaç odanın birleşiminden oluşacağı anlatılmak isteniyor sanırım ama bence bunu önceden söylememenin gereği yok. Hedef odanın kaç odadan oluşacağını söyleyebilirsiniz önceden.
9
Labirent Kategorisi / LABİRENT KATEGORİSİ KURALLARI
« Son İleti Gönderen: Bora Ayvaz Ocak 20, 2019, 12:29:56 ÖÖ »
Direk pdf i atıyorum.
10
Temel Elektronik ve Robotik Eğitimi / Eğitim Sonu Değerlendirme Formu
« Son İleti Gönderen: Fatih Beştaş Ocak 19, 2019, 07:14:45 ÖS »
Merhabalar,

Bunun için biraz geç oldu kusura bakmayın. Eğitim hakkındaki görüş ve önerilerinizi paylaşabilmeniz için bir form oluşturdum. Aklınıza gelen her şeyi yazabilirsiniz cevaplar anonim olarak toplanıyor. Önümüzdeki dönemlerde daha iyi eğitimler verilebilmesi için görüşleriniz önemli.

https://goo.gl/forms/sWubZ7QA2c0NkUZP2
Sayfa: [1] 2 3 ... 10